Öğretmenler İçin

Öğretici Üniteler ve El İşi Fikirleri

Öğretim kaynakları, yapışkanla ilgili deneylerle derslerinizi planlamanıza ve interaktif sınıflar hazırlamanıza yardımcı olacaktır. Yapışkan materyalleri çevreleyen gizemi öğrencilerinizle birlikte aydınlatın ve onlara çeşitli uygulamaları ve diğer ilginç gerçekleri açıklayın. Deneyler sırasında keşfettikleri şeyden şaşkına dönecekler ve eğlenerek çok şey öğrenecekler! Bu program, Ruhr Üniversitesi Bochum profesörlerinin ve Henkel'in yapıştırıcı uzmanlarının rehberliğinde geliştirildi. Şimdi yapıştırıcı ile deney yapmaya başlayalım!

Ders 1: Yapıştırıcı çeşitleri

Bu ders öğrencilerinize farklı yapıştırıcı türlerini tanıtacak. Tutkal özellikleri, çocukların genellikle bildikleri ve şimdiye kadar kullandıklarının ötesine geçer. Öğrencilerinizin aktif grup katılımıyla yeni bir tutkal türü keşfedip, deney yapmalarını sağlayın. Farklı görevler için en uygun yapıştırıcıyı seçmek için yapışkanlık ve etkililiklerini test ederler.

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Çağrışımsal ve bilişsel bellek

Ders 2: Hammaddelerin yapışkanlığı

Bu ders öğrencilere stick yapıştırıcı hazırlama sürecini göstermeyi amaçlamaktadır. Günlük hayatımızda ortak olan ve her evde bulunabilen değişik maddeleri onlarla birlikte araştırın. Öğrencilere dört adet benzer görünümlü toz madde ile su vererek hangisinin yapışkan hale geldiğini bulmalarını sağlayın.

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Bellek, kendine yardım ve motor kordinasyonu

Ders 3: Nişastanın saptanması

Bu ders ile öğrenciler nişastayı kimyasal işlemlerle nasıl elde edebileceklerini öğrenecekler. Bilim adamları gibi hissedecekler ve maddenin dönüşümünü görecekler. Pritt Stick Yapıştırıcı'nın nişasta içerdiğini keşfetmek ve çocuklara günlük hayatta hangi ürünlerden nişasta elde edildiğini göstermek için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Bilişsel, bellek ve sosyal rol

Ders 4: Yiyeceklerden nişasta elde etme

Artık grup halinde çalışmanın zamanı geldi! Nişastanın ham maddelerden ayrılması için bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz. Yol gösteren talimatlar ve gerekli malzemelerin bir listesi aracılığıyla, öğrenciler birlikte çalışabilir ve zaten bildikleri yiyeceklerin tutkal yapmaya uygun olduğunu keşfedebilirler. Öğrenciler bu deneye hayran kalacaklar!

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Bilişsel, motor koordinasyon, sosyal grup

Ders 5: Nişasta yapıştırma – Stick yapıştırıcılarla karşılaştırma

Önceki adımlarda, öğrenciler yapışkan maddelerin doğasını öğrendi. Şimdi malzemeleri yapıştırmak için nişastanın uygun olup olmadığını veya eksik bir şey olup olmadığını anlama zamanı geldi. Nişasta ve su karışımını yapışkan hale getirecek şeyin ne olabileceği hakkında öğrencilerin önerilerini toplayın. İyi fikirler çıktıktan sonra, nişasta ile yapıştırmanın nasıl yapılacağını tarif edin. Bu işlem, çocukların eğlenmesini sağlayacaktır.

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Bilişsel, kendi kendine yardım, motor koordinasyonu

Ders 6: Sabunla nişasta yapıştırma

Şimdi öğrencilerinizin sabun ilave edilmiş nişasta hamurunu denemelerini sağlayın. Bu faaliyet öğrencilerinizin eğlenerek öğrenmelerini sağlar. Farklı oranlarda sabunun nişasta hamurunu nasıl değiştirebileceğini keşfederler. Farklı seçenekleri keşfettikten sonra, hamurun işe yarayıp yaramadığını kontrol etmek için kağıt yapıştırarak deney yapmalarını isteyin!

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Motor koordinasyon, bilişsel, mekansal ilişkiler

Ders 7: Gıdalardan yapıştırıcılar üretmek

Artık öğrencilerinizin kendi yapışkanlarını üretme vakti geldi! Ayıcık şekerler, çikolata ve havuç gibi gıdalardan orijinal ve farklı yapışkan türleri elde edebilirler. Bu deneyde öğrencileriniz, dış koşulların, farklı malzemelere nasıl yapışkan bir etki kazandırdığını keşfedecekler. Örnek: Güneşte kalan çikolata. Bu işlemin amacı kendi yapışkanlarının ne kadar güçlü olduklarını test etmektir.

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Bilişsel, kendi kendine yardım, motor koordinasyonu

Ders 8: Yapışkanların test edilmesi

Bu derste öğrencileriniz kendi ürettikleri yapıştırıcıları Pritt yapıştırıcılarıyla karşılaştıracaklardır. Öğrenciler kendi test yöntemlerini ve değerlendirme sistemlerini düzenlemek için yaratıcılıklarını kullanabilirler. Bu modülde, deneyi nasıl uygulayacağınıza ilişkin bazı örnekler veriyoruz.

 

Yaş: 5+ yaş
Beceriler: Bilişsel, kendi kendine yardım, motor koordinasyonu